Doktorandské štúdium
Ekonomika a manažment podniku
Študijný program Ekonomika a manažment podniku
I. Základné informácie
II. Stručná charakteristika študijného programu
III. Profil absolventa
IV. Uplatnenie absolventov
V. Materiálovo-technické zabezpečenie
V.1. Miestnosti a ich vybavenie
V.2. Informačné, komunikačné a softvérové zabezpečenie študijného programu
VI. Katedry podieľajúce sa na zabezpečení ŠP
VII. Služby
VIII. Študijné plány a informačné listy.
I. Základné informácie
- Stupeň štúdia: 3.
- Forma štúdia: denná / externá
- Štandardná dĺžka štúdia: 3 / 4
- Študijný odbor: Ekonómia a manažment
- Metóda štúdia: Prezenčná
- Titul absolventov: PhD.
- Informácie o vyučovacích jazykoch: maďarský, slovenský
II. Stručná charakteristika študijného programu
Obsahom študijného programu doktorandského štúdia je získanie filozoficko-metodologických základov pre vedecké hodnotenie javov v rámci ekonomiky a manažmentu podniku, osvojenie si metodologických východísk vedeckého skúmania vo vzťahu k manažérskym disciplínam, osvojiť si zásady samostatnej aj tímovej vedeckej práce, vedeckého bádania, vedeckého formulovania problémov, riešenia zložitých vedeckých problémov aj prezentácie vedeckých výsledkov.
Absolventi majú osvojené normy, princípy a metódy vedeckej práce v oblasti ekonomiky a manažmentu, samostatne plánujú, organizujú a vyhodnocujú ekonomické javy a zúčastňujú sa na rozvoji teórie odboru.
Štandardná dĺžka štúdia pre denné štúdium sú 3 akademické roky, pre externé štúdium 4 akademické roky. Každý akademický rok sa delí na 2 semestre: zimný a letný semester.
Štandardná záťaž doktoranda je 180 kreditov za obdobie štúdia. Študijný program sa člení na študijnú časť a vedeckú časť. Za absolvovanie študijnej časti má doktorand získať minimálne 60 kreditov, musí absolvovať všetky povinné predmety a aspoň tri z ponuky povinne voliteľných predmetov a to minimálne za 15 kreditov. Za splnenie Vedeckej časti má povinnosť získať minimálne 60 kreditov. Za dizertačnú skúšku získa 20 kreditov a za obhajobu dizertačnej práce 40 kreditov.
Vzdelávanie v predmetoch študijnej časti sa poskytuje v štandardných formách: prednáška, seminár, cvičenie, kde je dôraz kladený na samostatnú projektovú prácu doktoranda. Do študijnej časti patrí aj individuálne štúdium odbornej literatúry potrebnej z hľadiska zamerania dizertačnej práce. Povinné predmety sú doplnené súborom voliteľných predmetov, z ktorých si doktorand vyberá podľa témy dizertačnej práce a dopĺňa z nich počet kreditov.
Vedecká časť doktorandského štúdia pozostáva z individuálnej alebo tímovej vedeckej práce doktoranda, ktorá sa viaže na tému dizertačnej práce.
Súčasťou doktorandského štúdia je vykonávanie pedagogickej činnosti v rozsahu najviac 4 hodín týždenne v priemere za akademický rok, v ktorom prebieha výučba.
Súčasťou štúdia je aj vykonávanie dizertačnej skúšky. Podmienkou prihlásenia na skúšku je absolvovanie povinných a povinne voliteľných predmetov. Písomná časť dizertačnej skúšky spočíva vo vypracovaní projektu dizertačnej práce a obsahom ústnej časti je rozprava k písomnej práci a zodpovedanie otázok.
Základné práva, povinnosti a ustanovenia, podľa ktorých sa uskutočňuje štúdium upravuje Študijný poriadok.
Podmienky prijatia na študijný program sa zverejňujú na úradnej tabuli fakulty.
III. Profil absolventa
Študijný program špecializuje absolventov na ovládanie procedúr a techník základného a aplikovaného výskumu v oblasti manažérskych disciplín. Sú schopní pracovať ako vysokokvalifikovaní profesionálni pedagógovia, ako aj poradcovia, výskumníci a riadiaci pracovníci. Absolventi odboru majú dobrý prehľad v historických a súčasných teóriách manažmentu, podnikovohospodárskej náuky a mikroekonómie, dokážu metodicky analyzovať programové, procesuálne a diagnostické problémy v podnikovej praxi. Sú spôsobilí pôsobiť aj v ďalšom vzdelávaní učiteľov a pedagogických zamestnancov z daného odboru.
Absolvent ovláda vedecké metódy základného i aplikovaného výskumu v oblasti ekonomiky a manažmentu podniku. Dokáže definovať problémy, analyzovať ekonomické a manažérske javy a procesy v podniku, zovšeobecňovať získané poznatky a prispievať k rozvoju ekonomickej teórie a manažérskej praxe.
IV. Uplatnenie absolventov
Absolvent doktorandského štúdia získa vzdelanie tretieho stupňa s uplatnením vo výskume (ako výskumník alebo VŠ učiteľ) resp. v metodicko-riadiacom postavení. Absolvent je spôsobilý vykonávať samostatnú, koncepčnú a tvorivú vedecko-výskumnú činnosť. Po skončení doktorandského štúdia nájde uplatnenie ako vedúci alebo člen tvorivého tímu vo verejnom aj súkromnom sektore, v priemysle, agropotravinárstve alebo v podnikoch z rôznych ďalších oblastí výroby a služieb. Čiže všade tam, kde je potrebná vedecká práca v oblasti ekonomiky a manažmentu na podnikovej úrovni nielen v domácom, ale najmä v širšom prostrední jednotného európskeho trhu.
Kariérne a poradenské centrum Univerzity J. Selyeho poskytuje študentom univerzity poradenské, psychologické, pracovno-právne služby v priebehu ich štúdia sledujúce úspešnosť štúdia a hlavne aj uplatniteľnosť absolventov na trhu práce.
Pre absolventov univerzity prevádzkuje so zámerom udržania kontaktu, a informovania o udalostiach na univerzite Kariérne a poradenské centrum Univerzity J. Selyeho ALUMINI PORTÁL s pomenovaním ALUMNI SPACE. Absolventi sa môžu zaregistrovať a stať sa členom klubu bývalých študentov.
Informácie pochádzajúce z webovej stránky Uplatnenie absolventov prezentujú uplatnenie absolventov študijného programu Ekonomika a manažment podniku na pracovnom trhu.
V. Materiálovo-technické zabezpečenie
V.1. Miestnosti a ich vybavenie
Vyučovanie je zabezpečené v nasledujúcich miestnostiach, ktoré sa nachádzajú v budove Fakulty ekonómie a informatiky, v Konferenčnom Centri UJS a v ŠC UJS.
a) prednáškové miestnosti: K1, K2, K3, G110, G210
b) seminárne miestnosti: G202, G203, G205, G206, G207, G209, G309, G310, G405, K7, K8, K9
c) počítačové miestnosti: K6, G313
d) laboratóriá: G312
e) iné miestnosti: miestnosti ŠC UJS
V.2. Informačné, komunikačné a softvérové zabezpečenie študijného programu
UJS zabezpečuje pre svojich študentov a zamestnancov prístup k internetu cez vysoko-rýchlostnú akademickú sieť SANET. Pripojenie je zabezpečené jednak s autentifikáciou osôb do siete UJS, alebo s registráciou zariadenia na osobu. Študenti majú voľný prístup k počítačom a internetu v špecializovaných učebniach a v Univerzitnej knižnici, ďalej majú prístup k počítačom a internetu na verejne prístupných miestach formou počítačových kioskov v budovách UJS, ktoré sú v celodennej prevádzke. Prístup k internetu je zabezpečený aj formou wi-fi pripojenia dostupnej vo všetkých budovách UJS vrátane internátov. Sieť je súčasťou projektu EDUROAM a umožňuje prístup na sieť pre užívateľov inštitúcií zapojených do projektu. Na verejne prístupných miestach sú umiestnené multifunkčné zariadenia na tlač, skenovanie a kopírovanie dokumentov cez systém SafeQ, zabezpečené s čítacími zariadeniami na ISIC karty.
Univerzita prevádzkuje vlastný e-mailový server, každý študent a zamestnanec má v profile e-mail, adresár, kalendár a možnosť zdieľania súborov. Identifikačné údaje zamestnancov a študentov do e-mailu (prihlasovacie meno a heslo) sa používajú aj na prihlásenie do siete, na prihlásenie do wi-fi zóny, k autorizovaným lokalitám webovej stránky, do tlačového systému SafeQ, do stravovacieho systému a k ďalším službám.
Najvýznamnejšie informačné zdroje a systémy UJS:
- Knižničný informačný systém DAWINCI – moderný knižnično-informačný systém, systém poskytuje používateľom prístup k jednotlivým knižničným fondom prostredníctvom OnLine katalógu OPAC cez webové rozhranie. Evidencia čitateľov je vedená cez preukaz študenta/zamestnanca UJS.
- Akademický informačný systém AiS2 - Akademický informačný systém je komplexný informačný systém určený predovšetkým na riadenie všetkých troch stupňov vysokoškolského štúdia a podporu riadenia vedy a výskumu VŠ. V súvislosti s realizáciou študijného programu sú používané skoro všetky funkcionality systému, napríklad:
- elektronická prihláška (od podania prihlášky v elektronickej podobe cez elektronické návratky až k zápisu),
- komplexná evidencia štúdia,
- evidencia študijných programov,
- evidencia záverečných prác (s automatickým prenosom všetkých záverečných prác študentov do centrálneho registra záverečných prác),
- evidencia ubytovania študentov,
- administratívny podsystém na zverejnenie všetkých dokumentov v autorizovanej zóne, a na vytváranie a vyhodnotenie študentských ankiet,
- absolventský portál.
Na úrovni riadenia slúži AIS ako nástroj na zabezpečenie plánovania štúdia a zdroj pre vykazovanie výučby a na meranie vzdelávacieho výkonu pracovísk a zamestnancov.
- Finančný informačný systém SOFIA - modul systému je prepojený so systémom AIS v oblasti evidencie všetkých platieb študentov a v oblasti výplat štipendií pre študentov.
- Prístup k elektronickým databázam – pod záštitou CVTI SR sú sprístupnené vybrané databázové kolekcie elektronických informačných zdrojov. Prístup študentov a pedagógov k potrebným databázam je riešený aj vzdialeným prístupom cez CVTI SR. Cez tento prístup je riešený aj prístup k zahraničným vedeckým časopisom prístupných v on-line databázach jednotlivých vydavateľstiev.
- Systém identifikácie osôb - tento systém zabezpečuje prístup používateľov k jednotlivým informačným systémom a elektronickým službám na základe jednotne určených prihlasovacích údajov (prihlasovacie meno a heslo). Súčasťou tohto riešenia je aj identifikačný preukaz na báze bezkontaktnej čipovej karty (preukaz študenta a preukaz zamestnanca). Tieto karty sa používajú v tlačovom systéme, v stravovacom systéme a zároveň umožňujú prístup do miestností so zabezpečeným s prístupovým systémom.
6. Vzdelávacia platforma LMS (Learning Management System) portál Moodle: vzdelávacia platforma poskytujúca vysokoškolským učiteľom nástroj na podporu elektronického vzdelávania. Prístup do systému je možný len pomocou jednotných prihlasovacích údajov. Je to bezpečný a kompletný nástroj podpory e-vzdelávania.
7. Webkonferenčný systém BigBlueButton podporujúci on-line vzdelávanie.
8. V internetovej sieti UJS je umožnený prístup študentom k databáze ORBIS EUROPE. Databáza obsahuje približne 110 miliónov reportov firiem. Okrem finančných výkazov poskytuje aj prístup k patentom, a k údajom o fúziách a o akvizíciách.
Informovanosť študentov je zabezpečená:
- e-mailovou komunikáciou prostredníctvom vlastného e-mailového konta, ktoré slúži na oficiálnu komunikáciu medzi študentmi a zamestnancami UJS,
- prostredníctvom internetových stránok univerzity, fakulty a katedier,
- distribúciou správ pomocou Akademického informačného systému,
- informáciami prostredníctvom veľkoplošných obrazoviek, ktoré sú umiestnené na frekventovaných verejne prístupných miestach univerzity.
VI. Katedry podieľajúce sa na zabezpečení ŠP
Na zabezpečení študijného programu sa podieľajú katedry:
VII. Služby
Študenti, ktorí študujú na študijnom programe Ekonomika a manažment podniku majú možnosť využiť univerzitné služby, ktoré poskytujú:
Teória vyučovania matematiky a informatiky
Študijný program Teória vyučovania matematiky a informatiky
I. Základné informácie
II. Stručná charakteristika študijného programu
III. Profil absolventa
IV. Uplatnenie absolventov
V. Materiálovo-technické zabezpečenie
V.1. Miestnosti a ich vybavenie
V.2. Informačné, komunikačné a softvérové zabezpečenie študijného programu
VI. Katedry podieľajúce sa na zabezpečení ŠP.
VII. Služby
VIII. Študijné plány a informačné listy
I. Základné informácie
- Stupeň štúdia: 3.
- Forma štúdia: denná
- Štandardná dĺžka štúdia: 4 roky
- Študijný odbor: 22. - matematika
18. - informatika
- Metóda štúdia: Prezenčná
- Titul absolventov: philosophiae doktor (PhD.)
- Informácie o vyučovacích jazykoch: maďarský, slovenský
II. Stručná charakteristika študijného programu
Obsahom študijného programu doktorandského štúdia je získanie odborovo-metodologických základov pre vedecké vyhodnotenie javov v rámci didaktiky matematiky a informatiky, osvojiť si zásady samostatnej aj tímovej vedeckej práce, vedeckého bádania, vedeckého formulovania problémov, riešenia zložitých vedeckých a odborných problémov aj prezentácie vedeckých výsledkov.
Obsah študijného programu
1. rok:
- základná orientácia vo vedeckom výskumne odbornou špecializáciou a zameraním dizertačnej práce,
- zvládnutie základných zručností samostatnej vedecko-výskumnej práce,
- zvládnutie pedagogických, metodologických, psychologických a sociálno-vedných špecifík predmetu, skúšky z disciplín odboru.
2. rok:
- samostatný vedecký výskum určený témou a zameraním dizertačnej práce,
- zvládnutie obsahového jadra študijného odboru,
- dizertačná skúška.
3. rok:
- aplikácia obsahového jadra študijného odboru do vlastného vedeckého výskumu a jeho výstupov.
4. rok:
- aplikácia obsahového jadra študijného odboru do vlastného vedeckého výskumu a jeho výstupov,
- dizertačná práca a jej obhajoba
Študijná časť:
- Prednášky, semináre a čiastkové skúšky z povinných predmetov (podľa odporúčaného študijného plánu).
- Povinne voliteľné predmety v súlade s témou dizertačnej práce (podľa odporúčaného študijného plánu).
- Voliteľné predmety (podľa odporúčaného študijného plánu).
Doplňujúce informácie:
- Súčasťou štúdia je aj zabezpečovanie odbornej práce súvisiacej s pedagogickou činnosťou – určí školiteľ.
- Možnosť výberovej prednášky alebo konzultácie z predmetov súvisiacich s témou dizertačnej práce. O splnení podmienok a udelení kreditov rozhoduje garant predmetu. Obsah a forma predmetu smerujú k vypracovaniu dizertačnej práce.
- Doktorand môže v rámci mobilít študentov absolvovať potrebné prednášky a konzultácie na inej vysokej škole na Slovensku alebo v zahraničí.
Vedecká časť:
- doktorand pripraví, zrealizuje a interpretuje vlastný vedecký výskum,
- podieľa sa na tímovej vedecko-výskumnej práci so svojím školiteľom a pracoviskom,
- výsledky zverejňuje na odborných konferenciách, v periodických, odborných časopisoch a zborníkoch,
- konkrétne ciele a termíny ich plnenia sú zahrnuté v študijnom programe, vyústením tejto oblasti štúdia je okrem získavania kreditov aj vypracovanie a obhájenie dizertačnej práce.
Jednotlivé výstupy vedeckej činnosti doktoranda sú uznateľné ako povinne voliteľné predmety vedeckej časti. Podrobný popis týchto činností ako povinne voliteľných predmetov vrátane kreditov sú obsiahnuté v odporúčanom študijnom pláne študijného programu a v informačných listoch študijného programu.
Štátna skúška
- Príprava projektu dizertačnej práce a dizertačná skúška,
- Obhajoba dizertačnej práce.
III. Profil absolventa
Absolvent je schopný samostatne naštudovať z teoretického i praktického hľadiska náročné publikácie a efektívne ich využiť pri riešení teoretických i praktických problémov. Ovláda metódy vedeckej práce v oblasti svojej špecializácie a príbuzných odborov. Ovláda vedecké metódy výskumu v matematiky/informatiky a oblasti vyučovania matematiky/informatiky.
Dokáže hodnotiť a analyzovať znalosti žiakov a študentov a zavádzať nové technológie do vyučovania matematiky/informatiky. Je schopný využívať nové technológie vo vzdelávaní matematiky/informatiky, vrátane e-learningu. Nadobudnuté vedomosti a zručnosti z vedných disciplín umožnia absolventovi byť dostatočne adaptabilným a logicky mysliacim pri riešení problémov v rôznych oblastiach spojených s vyučovacím procesom a novými didaktickými technológiami. Získa tiež skúsenosti s prezentáciou výsledkov na vedeckých konferenciách a pri ich publikovaní v domácich a medzinárodných vedeckých časopisoch.
IV. Uplatnenie absolventov
Absolvent po skončení doktorandského štúdia nájde uplatnenie ako vedecko-pedagogický pracovník na vysokej škole, vedecko-výskumný pracovník na pracoviskách SAV a v rezortných výskumných ústavoch alebo vedúci/člen riešiteľského kolektívu v rôznych oblastiach problémov aplikačného charakteru (napr. metodické centrá).
Absolvent ŠO ovláda metodiku vedeckej práce, je schopný samostatne a iniciatívne riešiť problémy teoretického a aplikačného charakteru, má vypestované návyky sledovať odbornú literatúru, včítane multimediálnej oblasti a kvalifikovane využívať najnovšie výsledky výskumu pri riešení problémov súvisiacich s vyučovaním matematiky/informatiky na rôznych typoch škôl.
Kariérne a poradenské centrum Univerzity J. Selyeho poskytuje študentom univerzity poradenské, psychologické, pracovno-právne služby v priebehu ich štúdia sledujúce úspešnosť štúdia a hlavne aj uplatniteľnosť absolventov na trhu práce.
Pre absolventov univerzity prevádzkuje so zámerom udržania kontaktu, a informovania o udalostiach na univerzite Kariérne a poradenské centrum Univerzity J. Selyeho ALUMINI PORTÁL s pomenovaním ALUMNI SPACE. Absolventi sa môžu zaregistrovať a stať sa členom klubu bývalých študentov.
Univerzita J. Selyeho kladie veľký dôraz na sledovanie kariéry svojich absolventov. Absolventi, ktorí sa zaregistrujú, môžu prostredníctvom dotazníka poskytnúť informácie o svojom zamestnaní, čím prispievajú k vytvoreniu správneho obrazu o úspešnosti uplatnenia našich absolventov na trhu práce.
V. Materiálovo-technické zabezpečenie
V.1. Miestnosti a ich vybavenie
Vyučovanie je zabezpečené v nasledujúcich miestnostiach, ktoré sa nachádzajú v budove Dôstojnícky pavilón
a) prednáškové miestnosti: DP005
b) seminárne miestnosti: DP001, DP002, DP003, DP004
c) počítačové miestnosti: INFO1, INFO2, INFO3
V.2. Informačné, komunikačné a softvérové zabezpečenie študijného programu
UJS zabezpečuje pre svojich študentov a zamestnancov prístup k internetu cez vysoko-rýchlostnú akademickú sieť SANET. Pripojenie je zabezpečené jednak s autentifikáciou osôb do siete UJS, alebo s registráciou zariadenia na osobu. Študenti majú voľný prístup k počítačom a internetu v špecializovaných učebniach a v Univerzitnej knižnici, ďalej majú prístup k počítačom a internetu na verejne prístupných miestach formou počítačových kioskov v budovách UJS, ktoré sú v celodennej prevádzke. Prístup k internetu je zabezpečený aj formou wi-fi pripojenia dostupnej vo všetkých budovách UJS vrátane internátov. Sieť je súčasťou projektu EDUROAM a umožňuje prístup na sieť pre užívateľov inštitúcií zapojených do projektu. Na verejne prístupných miestach sú umiestnené multifunkčné zariadenia na tlač, skenovanie a kopírovanie dokumentov cez systém SafeQ, zabezpečené s čítacími zariadeniami na ISIC karty.
Univerzita prevádzkuje vlastný e-mailový server, každý študent a zamestnanec má v profile e-mail, adresár, kalendár a možnosť zdieľania súborov. Identifikačné údaje zamestnancov a študentov do e-mailu (prihlasovacie meno a heslo) sa používajú aj na prihlásenie do siete, na prihlásenie do wi-fi zóny, k autorizovaným lokalitám webovej stránky, do tlačového systému SafeQ, do stravovacieho systému a k ďalším službám.
Najvýznamnejšie informačné zdroje a systémy UJS:
- Knižničný informačný systém DAWINCI – moderný knižnično-informačný systém, systém poskytuje používateľom prístup k jednotlivým knižničným fondom prostredníctvom OnLine katalógu OPAC cez webové rozhranie. Evidencia čitateľov je vedená cez preukaz študenta/zamestnanca UJS.
- Akademický informačný systém AiS2 - Akademický informačný systém je komplexný informačný systém určený predovšetkým na riadenie všetkých troch stupňov vysokoškolského štúdia a podporu riadenia vedy a výskumu VŠ. V súvislosti s realizáciou študijného programu sú používané skoro všetky funkcionality systému, napríklad:
- elektronická prihláška (od podania prihlášky v elektronickej podobe cez elektronické návratky až k zápisu),
- komplexná evidencia štúdia,
- evidencia študijných programov,
- evidencia záverečných prác (s automatickým prenosom všetkých záverečných prác študentov do centrálneho registra záverečných prác),
- evidencia ubytovania študentov,
- administratívny podsystém na zverejnenie všetkých dokumentov v autorizovanej zóne, a na vytváranie a vyhodnotenie študentských ankiet,
- absolventský portál.
Na úrovni riadenia slúži AIS ako nástroj na zabezpečenie plánovania štúdia a zdroj pre vykazovanie výučby a na meranie vzdelávacieho výkonu pracovísk a zamestnancov.
- Finančný informačný systém SOFIA - modul systému je prepojený so systémom AIS v oblasti evidencie všetkých platieb študentov a v oblasti výplat štipendií pre študentov.
- Prístup k elektronickým databázam – pod záštitou CVTI SR sú sprístupnené vybrané databázové kolekcie elektronických informačných zdrojov. Prístup študentov a pedagógov k potrebným databázam je riešený aj vzdialeným prístupom cez CVTI SR. Cez tento prístup je riešený aj prístup k zahraničným vedeckým časopisom prístupných v on-line databázach jednotlivých vydavateľstiev.
- Systém identifikácie osôb - Tento systém zabezpečuje prístup používateľov k jednotlivým informačným systémom a elektronickým službám na základe jednotne určeného prihlasovacích údajov (prihlasovacie meno a heslo). Súčasťou tohto riešenia je aj identifikačný preukaz na báze bezkontaktnej čipovej karty (preukaz študenta a preukaz zamestnanca). Tieto karty sa používajú v tlačovom systéme, v stravovacom systéme a zároveň umožňujú prístup do miestností so zabezpečeným s prístupovým systémom.
6. Vzdelávacia platforma LMS (Learning Management System) portál Moodle: vzdelávacia platforma poskytujúca vysokoškolským učiteľom nástroj podporu elektronického vzdelávania. Prístup do systému je možný len pomocou jednotných prihlasovacích údajov. Je to bezpečný a kompletný nástroj podpory e-vzdelávania.
7. Webkonferenčný systém BigBlueButton podporujúci on-line vzdelávanie.
Informovanosť študentov je zabezpečená:
- e-mailovou komunikáciou prostredníctvom vlastného e-mailového konta, ktoré slúži na oficiálnu komunikáciu medzi študentmi a zamestnancami UJS,
- prostredníctvom internetových stránok univerzity, fakulty a katedier,
- distribúciou správ pomocou Akademického informačného systému,
- informáciami prostredníctvom veľkoplošných obrazoviek, ktoré sú umiestnené na frekventovaných verejne prístupných miestach univerzity.
VI. Katedry podieľajúce sa na zabezpečení ŠP
Na zabezpečení študijného programu Teória vyučovania matematiky a informatiky sa podieľajú katedry:
VII. Služby
Študenti, ktorí študujú na študijnom programe Teória vyučovania matematiky a informatiky majú možnosť využiť univerzitné služby, ktoré poskytujú: